Bent u niet tevreden met uw aankoop of heeft u zich vergist? Geen probleem. u kunt een artikel binnen 14 kalenderdagen, ingaande op de afleverdatum retourneren.
Het is van belang dat het product compleet en ongebruikt is en in de zo oorspronkelijke mogelijke verpakking zit, labels en prijskaartjes mogen niet verwijderd zijn.
Producten die beschadigd of gebruikt zijn of waarvan de verpakking beschadigd is komen niet voor ruiling in aanmerking. U dient het product dus zeer voorzichtig te behandelen. Praktijkgebruik is op geen enkele wijze toegestaan.
Kortom, het product dient bij ons retour te komen zodat wij het wederom als nieuw kunnen aanbieden.
Lees voordat u een product aanmeldt voor retour ook de uitgebreide voorwaarden voor het retourrecht door onderaan deze pagina.
Hoe te annuleren voordat uw bestelling verzonden is
Stap 1
- Zodra u uw order plaatst dan wordt deze direct geautomatiseerd opgepakt om te verwerken. Zodra uw order is doorgezet naar het magazijn is deze voor ons niet meer te annuleren / tegen te houden.
Dus als u uw order wilt annuleren dan is het het beste om ons direct te bellen op +31(0)10-7371219 tijdens onze openingstijden.
Dat gaat het snelst.
Zorg dat u de volgende zaken bij de hand heeft / weet als u ons belt.
* Het ordernummer (dit kunt u terugvinden in de bevestiging die u via e-mail van ons heeft ontvangen)
* De producten van de order die u niet wenst te ontvangen.
Als u een order plaatst in het weekend / avond, wanneer wij niet telefonisch bereikbaar zijn dan kan het zijn dat uw order reeds doorgezet is naar het magazijn.
Wij kunnen de order dan niet meer stoppen / annuleren.
U kunt wel de order regulier retourneren dan.
Stap 2
- U ontvangt uiterlijk binnen 2 werkdagen een bevestiging van onze klantenservice en u ontvangt binnen uiterlijk 7 dagen het eventueel al betaalde aankoopbedrag retour.
Een verzonden / ontvangen product retourneren
Is uw product naar u onderweg of heeft u dit ontvangen en wilt u dit aan ons retourneren? Dat kan, u volgt hiervoor de volgende procedure.
Stap 1
- Controleer aan de hand van de voorwaarden (zie onderaan deze pagina) voor retourneren of u hieraan voldoet.
- Download en print ons retourformulier uit dat u hier kunt vinden.
Stap 2
- Vul het retourformulier volledig in en stuur uw bestelling in een deugdelijke verpakking retour naar naar het volgende adres.
Rat Bikes
T.a.v. Retouren
Dovenetelstraat 25 D
3053 JD Rotterdam
U mag het product uiteraard ook persoonlijk bij ons komen retourneren op ditzelfde adres.
De kosten voor de retourzending zijn voor uw rekening, zorg dus voor voldoende frankering. Wij nemen geen ongefrankeerde zendingen aan!
Belangrijk: Sluit altijd een ingevuld retourformulier in.
Stap 3
Zodra wij uw product in goede orde hebben ontvangen ontvangt u binnen 7 dagen het aankoopbedrag retour.
Portokosten van retouren
Wij leggen graag uit waarom wij niet de portokosten op ons nemen bij retourzendingen. Hoewel velen hieraan gewend zijn, aangezien dit met name in de online kledingbranche gemeengoed is, bieden wij dit niet aan.
Er zijn altijd kosten voor het verzenden van een pakket. Met ons type productaanbod en onze prijsstelling zouden wij geen kosteloos retourneren kunnen aanbieden zonder onze prijzen te moeten verhogen. Daarmee zouden wij eenieder laten betalen voor deze logistieke kosten terwijl niet iedereen deze gebruikt
Onderzoeken wijzen uit dat retourpercentages bij online winkels waar de online winkel de kosten betaalt extreem hoog liggen. Dit omdat men minder bewust een aankoop doet. Naast het kostenaspect is dit uiteraard ook slecht voor het milieu.
Wij hopen dan ook hiermee dat u begrijpt waarom wij de keuze hebben gemaakt om de portokosten bij retourneren voor eigen rekening te laten zijn. Op deze manier houden wij onze kosten laag zodat we op onze producten weer een zo scherp mogelijke prijs kunnen bieden.
Retourneren vanwege een verwijtbare fout van onze kant
Uiteraard zijn wij zo zorgvuldig mogelijk bij het verzamelen en inpakken van de door u bestelde artikelen. Mocht u onverhoopt een verkeerd product van ons ontvangen neem dan contact met ons op.
We hebben een procedure om de verkeerde producten retour te krijgen en de juiste aan u toe te sturen.
In dit geval ontvangt u van ons een retourlabel waarvan wij de portokosten uiteraard reeds hebben betaald. Het is belangrijk dat de retourzending in overleg met ons verloopt. Stuur niet zelf via een andere wijze of pakketdienst producten retour zonder overleg omdat we daarvan de kosten niet achteraf vergoeden.
Voorwaarden retourneren / herroepingsrecht
Herroepingsrecht bij levering van producten
1. Bij de online aankoop van producten via deze website heeft u de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 kalenderdagen. Deze termijn gaat in op de dag van ontvangst van het product door of namens u als consument. Binnen Nederland houden wij zelf bij wanneer u het product ontvangt, indien de zending buiten Nederland is afgeleverd dient u zelf een ontvangstbewijs met datum te kunnen tonen.
2. Tijdens deze termijn dient u zeer zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking.
U zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden, het product moet in een dusdanige staat weer bij ons retour komen dat wij deze als nieuw kunnen verkopen.
3. U bent zelf verantwoordelijk voor het deugdelijk en schadevrij laten afleveren van te retourneren goederen op ons retouradres. Wij raden dan ook aan om retourzendingen aangetekend aan ons toe te sturen. Een verzendbewijs geldt niet als een afleverbewijs.
4. De volledige voorwaarden voor het herroepingsrecht kunt u vinden als artikel 9 in onze algemene voorwaarden.
Kosten in geval van herroeping
1. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten
van terugzending voor uw rekening. Eventuele in rekening gebrachte administratie- en/of verzendkosten kunnen niet worden vergoed.
2. Indien u een bedrag betaald heeft, zullen wij dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 7 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
3. Indien u een gedeelte van uw bestelling retourneert waardoor het totale bestelbedrag daalt tot onder de grens van francoverzending of een andere tariefgrens voor portokosten dan worden de bijbehorende portokosten alsnog in rekening gebracht en in mindering gebracht op het eventueel te retourneren bedrag.
Uitsluiting herroepingsrecht
1. Indien u in uitzonderlijke gevallen niet over een herroepingsrecht beschikt dan zullen wij dit duidelijk aan u communiceren voor het sluiten van de overeenkomst.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht komt bij ons voor in de volgende gevallen:
a. Indien wij uw bestelling tot stand hebben gebracht overeenkomstig bijzondere specificaties van u.
b. Het herroepingsrecht is altijd uitgesloten voor onze zakelijke klanten. U bent een zakelijke klant indien u tijdens het betaalproces uw bedrijfsnaam heeft opgegeven bij de factuurinformatie.
Terugbetaling (credit)
Wij betalen enkel terug via de wijze waarop ook de originele betaling gedaan is. Als u onder rembours heeft besteld, dan kunnen wij u alleen terugbetalen op uw bankrekening. Als u met uw credit card besteld heeft, mogen wij u alleen crediteren aan de oorspronkelijk gebruikte credit card die gebruikt is voor het plaatsen van uw bestelling.
Crediteren naar andere creditcards of debitcards is helaas niet mogelijk. Indien dit een probleem is, gelieve dan contact op te nemen met uw bank of credit/debit card verschaffer, aangezien zij over procedures zouden moeten beschikken om dit op te lossen.


Vertrouwd sinds 2008.

Lage prijzen.
Deskundig advies.
Een échte winkel in Rotterdam.
Vanaf €50,- gratis bezorging.